Käsitöitä, tuunailua, chihuja ja muita koiruuksia, Michilandian kuulumisia, puutalon sisustamista, Peikkokukkulan luontoa, puutarhaa, palasia Chilestä, pohdintaa ja rakentamista, pienen pojan touhuja...

maanantai 10. maaliskuuta 2014

Olen rakastunut...ja mälsä uutinen.

Olen rakastunut keskiaikaisiin hyypiöihini.

Olen tehnyt pienemmistä avaimenperiä ja rintaneuloja. Jääkaappimagneettejakin toivottiin. Mitä mieltä te olette. Tahtovatko ihmiset keskiaikaisia jääkaappimagneetteja? Isommista hyypiöistä tein nukkeja. Mieheni askarteli puusta niille jalustat, joten ne pysyvät pystyssä. Nyt ne seisovat kaikki pianon päällä, jotta voimme ihastella niitä.

Dominic auttoi täyttöpuuhissa.

Aluksi täytin hyypiöt villalla, kuten kuvasta näkyy. Päädyin kumminkin myöhemmin käyttämään vanua. 

Tässä muutama avaimenperä, olen tehnyt jo monta lisää. 

Sotilaita, kuninkaita, luutunsoittajia... 

Olen niin kiintynyt hyypiöihini, että en tahtoisi luopua niistä - ainakaan kovin pian...ainakaan ennen kuin olen tehnyt 100 lisää.

JA TATATTADATTADAA, nyt tulee postauksen jymyuutinen: EI MINUN TARVITSEKAAN!  Keskiaikatapahtuma on PERUTTU. Tällaista elämä Chilessä on. Tapahtuma perutaan viikkoa ennen, sillä paikkaa ei olekaan saatu varmistettua!

13 kommenttia:

  1. Voi ei kun tapahtuma peruttiin! Mutta nuo on ihania! Mä keskiaikafanina tykkään kyllä ihan tosi tosi paljon :)

    VastaaPoista
  2. Eikä! Pikkuveljeni sanoi pettyessään: "Nyt tuli kaavas pöppönen!"

    VastaaPoista
  3. No pöh...harmin paikka, että on peruttu!

    VastaaPoista
  4. Ei herranjestas sentään millaista toimintaa!
    Muistaakseni olivat vielä erityisesti toivoneet sun osallistuvan.

    Onneksesi olet nyt kehitellyt joka on helppo laittaa maailmanlaajuiseen levitykseen.
    Uskoisin noitten menvän kuin kuumille kiville! Ne on niiiiin hienoja!!!!

    Mä olin aikoinani mukana keski-aika harrastuksessa täällä koto-suomessa. Mun materiaalini vaan oli keramiikka, sen logistiikka oli tuskallista.
    Oisinpa aikoinaan keksinyt jotain yhtä fiksua kuin mitä sä noitten miniatyyrinukkejesi kanssa olet tehnyt.
    Riittävästi vaan hintaa, ja nuket maailmalle. Chileläisiltä ei ehkä kukkaronnyörit yhtä helposti aukea.

    VastaaPoista
  5. ...mun kursorini tekee jatkuvasti temppujaan...mun tekstit on nykyään yhtä sillisalaattia
    tarkoitin siis...olet kehitellyt tuotteen, joka on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Merja! Olen itsekin tyytyväinen juuri tuohon, että ne on helppo kuljettaa eri paikkoihin ja myös lähettää postissa.

      Poista
  6. Kannattaisko yrittää myyntiin johonkin Suomen linnoista? Esim. Turunlinnaan. On kait sielläkin matkamuistomyymälä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana idea Betunia! Voisinkin pohtia, josko kehtaisi tarjota vaikka Turun linnaan!

      Poista
  7. Voi miten harmi että tilaisuus peruttiin,etenkin kun olit tehnyt sitä varten noin upeita hahmoja! Toivottavasti saat ne jotenkuten myytyä.

    VastaaPoista
  8. Ei oo totta! Tai siis joo, Chilessä kaikki voi olla totta.. ;)
    No mutta myyt tyyppejä pikku hiljaa Suomeen ja/tai etsit paikan Suomesta johon niitä laittaa myyntiin. Tuo linnavinkki oli hyvä! Näin saat hyypiöistä arvoisensa hinnan. Vai mitä ajattelit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alan pohtia vaihtoehtoja, Noita kuitenkin on niin kiva tehdä, että mielelläni tekisin paljon lisääkin.

      Poista
  9. No minä ainakin haluan ostaa yhden huolella valitun tyypin avaimenperäversiona. Laittaisin sen roikkumaan kassini vetskarista.

    VastaaPoista