Käsitöitä, tuunailua, chihuja ja muita koiruuksia, Michilandian kuulumisia, puutalon sisustamista, Peikkokukkulan luontoa, puutarhaa, palasia Chilestä, pohdintaa ja rakentamista, pienen pojan touhuja...

sunnuntai 6. kesäkuuta 2010

Kaipaatteko kuvia blogin kirjoittajasta?

Minäkin menin katsomaan paljon kehuttua Kalastajan vaimon blogia. Se oli kiva, kauniita norjalaisia kylämaisemia ja nätti blogin kirjoittaja. Hän kertoi blogissaan, että norjalaisessa päivälehdessä oli ohjeet siihen, miten blogista tulee suosittu ja sen avulla voisi tienata rahaa. Kalastajan vaimon blogissa on hurjat kävijämäärät, mutta hän kertoi, ettei hän ole rahaa tienannut sillä koskaan. Jotkut urheiluvaatteet oli saanut.
---
Minä en ole koskaan blogiani tehnyt sillä tarkoituksella, että siitä tulisi suosittu, eikä edes mielen viereen ole tullut rahan ansaitseminen. Tosin blogin kautta joku saattaa löytää käsitöitäni tai koiranvaatteita, joten sillä tavalla tietenkin blogi on voi tuoda muutaman roposen kukkarooni.
---
Tässä norjalaisen iltapäivälehden ohjeet kopsattuna Kalastajan vaimon blogista:
...
1.Käytä sosiaalisia nettiverkkoja kuten Facebookia ja Twitteria mainostukseen.
2.Päivitä usein, vähintään joka toinen päivä.
3.Käytä kirjoitustyyliä, joka vetoaa tavoittelemaasi lukijakuntaan.
4.Laita paljon kuvia -mieluiten itsestäsi.
5.Anna lukijoiden tunnistaa itsensä kirjoituksistasi.


Tresleches-muffinsit lucumavaahdolla
---
Aloinkin miettiä, miten minä täytän nuo menestyslistan kohdat...
---
1. Silloin tällöin kerron facebookissa, että olen laittanut jotain blogiini. Tämä on kuitenkin tarkoitettu vain perheellen ja kavereilleni, eikä siis ole mikään yleinen mainos. Olen tarkoituksella rajoittanut myös "kavereiden" määrää, sillä tahdon ehtiä lukea niiden oikeasti tuttujen kavereiden kuulumiset. Jos "kavereita" on liikaa, facebook on jatkuvasti täynnä oikeasti vieraiden ihmisten kuulumisia. Eli en varsinaisesti mainosta blogiani facebookissa. Ja mikä on Twitter?
---
2. Minä päivitän suunnilleen joka toinen päivä. Olenkin usein miettinyt, onko se liian usein vai liian harvoin. Jaksaako kukaan lukea jokapäiväisiä tilityksiä?
---
3. Jaaha, enpä ole tullut ajatelleeksi tätäkään. Pitäisi kai kirjoittaa "myyvästi". Minä kuitenkin kirjoitan tällä omalla jutustelutyylilläni, joka sujuu kirjoittaessani paremmin kuin puhuessani:) Kääks, luin muuten Hesarista helmikuun maanjäristysten yhteydessä, että puhun Turun murretta ulkomaalaisen aksentilla! :o Niin ne viisi täällä vietettyä vuotta ovat jo vaikuttaneet puheeseen. En olisi uskonut. Luulen tämän vian kuitenkin korjaantuvan, jos kerran saisi puhua suomea koko päivän;) Onneksi kirjoittaessa eivät aksentit kuulu!
---
4. Tämä onkin tämän postaukseni tärkein aihe. Eli kaipaavatko ihmiset ihan oikeasti KUVIA blogin kirjoittajan pärstästä?! Minulle ei ole tullut edes mieleeni tällainen. Olen ajatellut, että sellaiset blogit ovat "hienompia", joissa ei esitellä koko ajan omaa itseä, omaa naamaa, omaa vartaloa ja omia vaatteita, vaan keskitytään siihen mitä itse on saanut aikaan. Eli olivat ne aikaansaannokset sitten piirakoita, mollamaijoja, sisustuksia, vaatteita, lapsia tai ihan mitä vain, mutta kuitenkin jotain muuta kuin omaa itseä... Olenko ihan väärässä? Tahdotteko te lukijat nähdä kuvia minusta? Tekisikö se blogista mielenkiintoisemman? Kertokaapa rehellisesti mielipiteenne. Kääks, täytyy kai mennä huomenna kampaajalle ja ostaa vähän uusia vaatteita ja peiliinkin voisi vilkaista;)
---
5. Hä? Kenestä "muista" minun pitäisi alkaa kirjoitella? No, tänäänhän kirjoitin Kalastajan vaimosta:)
---
Tällaisia mietteitä päässäni liikkui tänään. Olisi kiva kuulla mielipiteitänne kohtaan 4!

29 kommenttia:

  1. Taytyy myöntaa, etta itse tykkaan jos lukemissani blogeissa on joskus kuva kirjoittajasta - blogi tuntuu heti persoonallisemmalta kun se on saanut kasvot :)

    VastaaPoista
  2. En kaipaa kirjoittajan kuvia blogiin.

    Mutta tiedän, että mitä henkilökohtaisempi blogi niin kuvien kuin kertomusten osalta niin sitä enemmän kävijöitä.

    VastaaPoista
  3. no mä tykkään sekäettä:)tekeleitä ja kuvia itestä...oli ihana nähä teiän hääkuva joskus taannoin.se tuo blogin jotenki lähemmäs ku sille löytyy kasvot.

    VastaaPoista
  4. Kiinnostava päivitys, Mia. Minäkin luen Kalastajan vaimoa, joka on mielestäni kiva ja raikkaankaunis blogi.

    Blogit, joista pidän, ovat aika erilaisia. Toisissa keskitytään yhteen asiaan, kuten kirjoihin tai puutarhanhoitoon. Toisissa taas on mukana koko elämän kirjo. Joissakin blogisti tuo itseään esille ja toisissa haluaa pysytellä anonyyminä. Molemmat ovat ok enkä sanoisi, että runsas oman itsen valokuvallinen esittäminen on hyvä tai huono - aika subjektiivistahan se on. Suomessa on usko juuri kenenkään saavan rahaa blogeillaan, ehkä joku muotiblogisti voi saada sponsorilahjoja. Sinun blogistasi pidän sellaisena kuin on.

    Omassa blogissani olen tainnut julkaista kuvani vain kerran. Perheeni ja lasteni kuvaa en tuo julkiseen blogiin, se on mieheni ja minun yhteinen päätös. Muuten kirjoittelen aika lailla ei-anonyymisti, joten mahdolliset puolitutut lukijat tunnistavat minua kyllä.

    Omaa blogiani en mainosta edes Facebookissa, vaikka olen muuten aika addiktoitunut tuohon sosiaaliseen mediaan. En halua paljastaa kaikille FB-tutuilleni, että pidän blogia. Tämä johtuu osin siitä, että olen aikoinani valmistunut erään periferiayliopiston suomen kielen ja kulttuurintutkimuksen laitokselta ja oppiaineryhmään kuuluu myös kirjallisuus eikä minun blogini pidä sisällään tarpeeksi "korkeaa" kirjallisuutta. Tässä suhteessa bloginkynttiläni on vakan alla. Ja blogini löytävät ne, jotka sattuvat esim. muiden blogien kautta (että tervetuloa vaan kurkistamaan ;-) ).

    Ja kiitos sinulle kiinnostavasta blogistasi! Se jaksaa koukuttaa mukaansa päivitys toisensa jälkeen!

    VastaaPoista
  5. En kaipaa kuvia sinun naamastasi. Koirat ja maisemat ja kaikki muu on kivoja. Mutta kuvat yleensaottaen elavoittavat blogeja. En jaksa kauheasti kuvattomia lukea. Tai aihe taytyy olla todella mielenkiintoinen.

    Mina kai tykkaan enemman vahan "pienemmista" blogeista. Luen mielellani muitten kommentteja ja kommentoin itsekin. Kun kommentteja alkaa tulla blogeihin kymmenittain, menetan innostuksen. Mutta blogin kirjoittajan vastaukset kommentteihin on plussaa.

    Blogin monipuolisuus on plussaa minulle. Ja otan paljon ylos kaikenlaisia ohjeita ja neuvoja blogeista. Aikaansaannosten esittely on mukavaa.

    Sinun blogiasi on mukavaa lukea, kun mulla ei oikein ole sinne pain maailmaa muuten suhteita ja koirista on kiva lukea ja kaikenlaisesta muustakin!

    VastaaPoista
  6. Mia, nyt minäkin olen siellä Kalastajan vaimossa;-)

    Hän on hurmaavan näköinen ja tietää sen itsekin. Ihan malliainesta. Minua ei äsryttänyt, että hän oli niin esillä. Minä en pidä kovasti vain siitä, jos lapsia tuodaan alituiseen esille. Aika näyttää, mitä minä siitä blogista kostun.

    Mia, sun blogia älä muuta! Minä en mitään niin naura kuin sinn suorasanaisia, vilpittömiä selostuksiasi. Ja vaikka ne välillä ovat hirveän pitkiä, niin luen ne silti. Et taida itse huomata, että olet todellinen huumorinainen! Ja usein luen niitä myös Lumimiehelle ääneen, sillä sinä et kaunistele, vaan annat palaa - hauskasti.

    Sen sanon kokemuskesta, että jos esittelet itsesi tai vaikka uudet lenkkarisi, niin kommentteje on enempi kuin vuoden parhaaseen kirjaan! M.O.T.

    En minkään tiedä, mikä on twitter, enkä edes välitä. Fasen profiilisivullani on molempien blogieni linkit. Ja minulla on valokuvallinen käyntikortti, joka jakaantuu enimmäkseen kirjamessuilla etc.

    Mia, älä vaan muta mitään!!!

    VastaaPoista
  7. Minäkin tykkään blogistasi juuri tällaisena kuin se on. Kulttuurieroista ja koirulien edesottamuksista on kiva lukea samoin kättesi töistä. Olen jäänyt koukkuun blogiisi ja käyn siellä pari kolme kertaa viikossa. Kirjoitat niin mielenkiintoisesti, että pitemmätkin on helppo lukea.

    -arja-

    VastaaPoista
  8. Samaa mieltä!!! Blogisi on hyvä tällaisena kuin se on!

    Itse en henk. kohtaisesti lähtisi itseäni kuvaamaan - jo senkin vuoksi, etten ulkomuodoltani ole kuvauksellinen ;) No, kauneushan on katsojan silmissä... Mutta blogit, joissa kovasti kuvataan itseään, ei ainakaan kiinnosta minua. Ympäristö on minun mielestäni mielenkiintoisempaa! Ja tekstin lomassa täytyy niitä kuviakin olla, liittyi ne sitten aiheeseen tai ei, silloin jaksaa lukea pitkätkin vuodatukset!

    Blogisi on loistava!!!!!

    VastaaPoista
  9. En kaipaa kuvia blogien kirjoittajista,mutta joa haluaa laittaa kuvan, se on blogin pitäjän oma asia,se ei suinkaan vähennä tai enennä blogissa käyntini määrää.

    Blogisi on hyvä juuri näin.!!

    VastaaPoista
  10. En ole ajatellut koskaan mainostavani blogiani,eri asia olisi jos minulla olisi joku yritys,niin voisin sitä pitää myös markkinointikanavana.
    On kivaa nähdä joku kuva bloginpitäjästä,sillä silloin muodostuu parempi käsitys,kun on kuva ja kirjoitukset,mutten kaipaa jokapäiväistä kuvaa jostain bloggerista.Olen käynyt Kalastajan vaimon blogissa parisen kertaa ,mutta siitäkin on pitkä aika.Blogisi on kiva ja aito,ja tänne on mukava tulla,ja lukea millaista teillä siellä Chilen maaseudulla on.Niin,ja tietysti on ihana aina nähdä kuvia söpöistä chihuistanne.Olisi muuten kiva nähdä vähän teidän muitakin koiria.
    Oletko itse tehnyt nuo tres leches muffinit? tuli aina välillä syötyä tres leches kakkua kun asuin Venezuelassa. Saako teilläkin lucumaa? Kun olin Perussa,siellä väitettiin kiven kovaan että vain Perussa sitä kasvaa,mutta taisi sitä kasvaa myös Ecuadorissa. Olin aivan hurmiossa kun Perussa söin lucumajäätelöä,jugurttia,mehua;siinä on niin ihana maku!

    VastaaPoista
  11. Mia, hemmetti, taas noita kaikkia kirjoitusvirheitä;-) Siis face etc. Mulla oli kyllä äikkä 10, mutta kirjoitan liikaa, enkä ehdi oikolukea.

    Lumimieskin haluaa, että säilytät blogisi juuri sinunoloisena:-) Hän ei muuten enää kuuntele, kun luen ääneen. Ole vain oma itsesi.

    Minäkin mietin usein tuota frekvenssiä eli kuinka usein pitää päivittää. Nyt teen liian usein ja olen aika uupunut, sillä iso puutarha, koirat ja yöt luen vielä kirjoja. Olen yrittänyt laatia lukujärjestystä, mutta sen omaksuminen ei ole kovin helppoa. Haluaisin päivittää vain joka toinen päivä, kuten sinä teet, mutta en ole siihen vielä pystynyt...

    VastaaPoista
  12. Blogisi on ihanan aito ja pidän kovasti kaikista postauksistasi, mukavan monipuolista ja aina mielenkiintoista! Chile on minua aina kiinnostanut kovasti.
    Olen vakiolukija, mutta huono kommentoimaan jos ei ole mitään erikoista sanottavana. Jos joku muu on jo kommentoinut samaa mitä ajattelin, jätän useimmiten kommentin lähettämättä. On kiva nähdä blogin pitäjän kasvot, muttei tosiaan tarvitse omia kuvia jatkuvasti laittaa. Ei minuakaan kiinnosta blogit joissa on vain kuvia bloggaajasta (tai vaatteista ja ostoksista...). Itse pidän blogiani anonyyminä monesta syystä, eikä blogini kerro muutenkaan omasta elämästäni vaan pelkästään luontoasioista.

    VastaaPoista
  13. Olen myös vakilukijasi, siitä asti kun tänne löysin.
    Ihan hyvät sivut näin.
    Omiin juttuihini olen kyllä lapsenlapsistani laittanut kuvia ja muutenkin pidän kuvien värittämistä blogeista.
    Se nyt on ihan henk. kohtainen asia miten paljon tahtoo avautua näissä asioissa.
    Parempi on pitää kuvat itsestäni "vähän piilossa".
    Tuskinpa kiinnostaisivatkaan...

    VastaaPoista
  14. Mia, siis aitous on blogisi valtti, kuten S. ja Jael tuossa ylempänä toteavatkin.

    Linkitin tämän blogiini, sillä mielestäni uusi ja kiinostava aihe.

    VastaaPoista
  15. Mielenkiintoinen aihe! Ja monenlaisia mielipiteitä täällä on tullut. Minusta on mukava nähdä kuva kirjoittajasta, mutta en pidä siitä jos jatkuvasti tuodaan itseä esille. On silti hyvä jos jonkin verran kerrotaan itsestään ja mielipiteistään, näin tulee kirjoittajan persoona esille. Pidän mielenkiinsoisempana, kun kerrotaan omia ajatuksia eri aiheista ja kerrotaan tekemisistä askareista, käsitöistä yms. Tällä tavalla voi jakaa hyviä ideoita toisille ja samoin itse saa toisilta ideoita tekemisiinsä.

    Pidän blogistasi. On mukavaa saada sen kautta lukea erimaassa asuvan kokemuksia ja näin avartaa omiakin käsityksiä!

    Kalastajan vaimon blogissa olen pari kertaa vieraillut, enkä oikein syttynyt siihen. Kaikkihan ei voi tykätä kaikesta. :)

    VastaaPoista
  16. Kiitos Leenalle linkistä, että löysin tänne. Tosiaan mielenkiintoinen juttu mietittäväksi, en heti osaa sanoa, että juu vai ei kuvia itsestä. Ehkä siinä voi olla joku totuus meistä ihmisistä - siis tutustun mieluusti ihmiseen, jolla on kasvot kenties ;)

    VastaaPoista
  17. Minua eivät kiinnosta lainkaan blogit, joissa on mainoshenkeä, tuotesijoittelua, merkkien mainitsemista joka mutkassa.
    Mainostus pitäisi blogeissa kieltää!

    Sen sijaan kasvoja voi näyttää, muttei alituiseen, sekin rupeaa äkkiä ärsyttään ja tulee tunne, että 'miksi tuo ihminen tuota pärstäänsä joka mutkassa laittaa esille'. Tämä on aika vahva kommentti, mutta aihekin on.

    Kuten olen todennut myös Leenan luona: olen 2.5 vuotta bloggaillut täysin anonyyminä, näyttämättä kasvojani niin tunnen, että se on just mun linja. Ei välttämättä muiden. Olen kertonut jotain itsestäni ja lapsistani, avioerostani, sairastamisistakin joskus, mutta olen silti yrittänyt kirjoittaa niin, ettei kukaan loppupeleissä tunnistaisi.
    Kerran kyllä taisi tunnistaa, sillä olin esitellyt aiemmin jotain ostamiani vaatteita blogissa. Nyt olen luopunut jo aikaa sitten siitäkin..

    Haluan kirjoittaa TÄYSIN VAPAASTI!!!! Siihen ei tarvita mielestäni mitään mainoksia väliin eikä joka tuutissa (facessa tai twitterissä) ilmoitusta, että 'nyt olen päivittänyt'.

    Hui, ihan kiihdyin tästä aiheesta.
    Ja voisin jatkaa ja jatkaa..
    Mutta iloisin mielin tässä jatketaan, ja sinun blogisi on täydellinen juuri sellaisena kuin sen ITSE haluat. Lukijat eivät saa alkaa määrittää kenenkään blogia tai sen ulkomuotoa! Eikö?

    VastaaPoista
  18. Hieno aihe Mia! Herättää varmasti meissä kaikissa ajatuksia. Myös Kalastajan vaimosta luin nuo "menestyksen avaimet". Hirveästi en ole niitä miettinyt, koska parasta blogaamisessa minun mielestäni on vapaus. Vapaus kirjoittaa siitä, mitä milloinkin mieleen sattuu juolahtamaan. Blogi joka tietoisesti tähtäisi johonkin edun tavoitteluun, alkaisi pian tuntua työltä, ja luulempa, että kirjoittamisesta silloin helposti katoaa ilo.

    Älä vaan itse ajattele, että sinun pitäisi muuttaa blogiasi. Minusta on juuri parasta se, että blogit ovat persoonia, niinkuin niiden kirjoittajatkin. Toinen tykkää olla esillä kuvien muodossa, toinen muilla avuilla. Lukija sitten valitsee, mikä häntä kiinnostaa. Eikös?

    Itsestäni on kuitenkin haukaa, jos jonkun kuvan näen blogin kirjoittajasta. Välttämättömyys se ei toki ole. Jollain tavalla vaan kirjoittajat, jotka saa kasvot jäävät ainakin minulle paremmin mieleen kuin esim. blogin nimet, jotka usein ovat varsin samantyylisiä.

    Mukavaa viikkoa sinulle :)

    VastaaPoista
  19. Minun mielestäni on blogin kirjoittajan valinta kuinka paljon, naamaansa blogissaan näyttää, sopii varmaan muoti blogeihin paremmin.

    Itse olen esitellyt oman pärstäni blogissani kerran, kun esittelin ompelemiani niskatyynyjä :D muuten en koe tarpeelliseksi näyttää naamaani... mitä iloa siitä nyt kellekään olisi. Myöskään lasteni tai mieheni kasvoja en näytä, ainakaan kovin tunnistettavasti.

    Tuntuu ihan kokopäivä työltä, alkaa päivittämään blogiaan tai mainostaa sitä. Tietysti jos blogillaan haluaisi tienata, niin varmaanhan jotenkin lukijoitakin pitäisi sitten miellyttää... no huh huh, itse olen niin laiska, etten jaksaisi :D

    Tykkään blogistasi, se on iloinen raikas ja monipuolinen ja koirulit hurjan söpöjä... kaikki nämä asiat puhuvat omasta puolestaan, eivätkä kaipaa lisä mainostusta :)

    VastaaPoista
  20. Karoliina: Olen laittanut blogiin muutaman kerran kuvan itsestäni. Hääkuvamme viime elokuun kohdalla on paras kuva. Loput ovat sellaisia, kun olen työn touhussa. En osaa poseerata. Ai niin, ystävänpäivänä laitoin peilin kautta otetun kuvan:)

    Mizyena: Olen huomannut saman.


    Lumiomena: Sama täällä. Olen äidinkielenopettaja ja sivuaineena oli kirjallisuus. Kyllä sitä miettii useinkin, että pitäisikö kirjoittaa "asiallisemmin" ja tarkastaa enemmän tekstiä, etteivät ihmiset luule ammattitaidottomaksi. Sitten kuitenkin alan ajatella, että hällä väliä...olen EX-äikänope ja siitä ONNELLINEN. En tahdo enää siihen työhön, vaikka se mukava työ olikin. Blogia kirjoitan rennolla otteella ja osittain laitan tarkoituksella puhekielisyyksiä mukaan antamaan elämänmakua. Minäkään en ole varma "kehtaisinko" pitää kirjallisuusblogia...no, siihen ei ole minulla edes täällä Chilessä mahdollisuuksia eikä kiinnostusta. En edes lue kirjallisuusblogeja, sillä tulen niistä surulliseksi. Kun esim. luen Leena Lumin blogia, tulen alakuloiseksi, kun on niin paljon kaikkia ihania kirjoja, enkä voi itse niitä lukea:(

    Tuula: Kiva kuulla, että otat ideoita ylös blogeista. Minäkin tykkään pienistä blogeista, sillä niiden kirjoittajilla on vielä aikaa vastailla lukijoille. Isoissa blogeissa ihmiset kommentoivat sata kertaa saman asian parilla sanalla, eikä niitä jaksa lukea.

    Leena Lumi: Olen huomannut saman. Kun kirjoitan sydänverellä syvimmistä ajatuksistani, tulee kolme kommenttia. Kun taas laitan kuvan kahdesta astiasta, tulee kommentteja 20. Ehkä se vain on niin, että ihmisten on helpompaa sanoa jotakin johonkin yksinkertaiseen asiaan kuin johonkin syvälliseen ja hyvin henkilökohtaiseen?

    Arja: Kiva kuulla, että tekstit ovat mielenkiintoisia:)

    Malla: Itsekin pidän siitä hääkuvasta, jonka taannoin laitoin esille. Se on mukavan rento.

    Pirpana: Juuri niin! Joissakin blogeissa kirjoittaja laittaa jatkuvasti kuviaan blogiin ja vaikka kirjoittaja olisi kuinka kaunis, hän saa rumia kommenteja osakseen...jos ei muualla, niin keskustelupalstoilla. Minä pahoittaisin mieleni, enkä siksi meinaa pahemmin omia kuviani laittaa blogiin.

    Liisa: Tuossa päivälehden artikkelissa väitettiin, että omat kuvat lisäävät kävijämääriä...en tiedä, onko totta.

    Yaelian: Olen jo ottanutkin kuvia muista koiristamme, mutta en ole koskaan saanut niitä blogiin asti. Juuri kuvasin saksanpaimenkoiraamme muutama päivä sitten. Ihania kuvia! Yritän ehtiä laittaa niitä tänne.

    En ole tehnyt tres leches muffinsseja itse. Tuon lucuma-vaahdon kyllä vispasin itse. Lucuma-jäätelöä ja vaahtoja saa täältä. Kyllä kai täältä niitä hedelmiäkin saa, sillä lucuma kasvaa kyllä Pohjois-Chilessä autiomaassa.

    Kuwaitin kaunotar: Hyvä idea tuo, että laittaa kuvia, mutta poistaa niitä myöhemmin!

    S: Minä olen samanlainen. Käyn monissa blogeissa, mutta jos joku on sanonut saman asian, jonka minä meinaan sanoa, niin en sitten viitsi toistaa sitä.

    Ida: Mielelläni laittaisin enemmänkin kuvia (paitsi en itsestäni), mutta kun meillä on tämä etanaetanayhteys! Voi kestää 40 min. yhden kuvan lataaminen.

    VastaaPoista
  21. Sanna: Minäkin tykkään sekä jakaa että saada ideoita.

    Runotalon Sari: Minäkin tykkään, että näen kirjoittajan kasvot esim. profiilissa. Siitä en kuitenkaan tykkää kovasti, että blogi on täynnä lähikuvia kirjoittajasta. Ehkä muotiblogeissa täytyy olla näin? En tiedä, sillä en ole vieraillut kuin siinä Kalastajan vaimossa, joka kai on jonkinlainen muotiblogi? MInä pidän enemmän sisustus- ja käsityöblogeista. Voisin ehkä alkaa jotain muotiblogiakin seurailla, jos löytäisin jonkun kiinnostavan.

    Sooloilija: Minäkin tahtoisin kirjoittaa täysin vapaasti, mutta se ei enää onnistu, sillä liian moni tunnistaa minut sekä täytyy myös miettiä sitä, että perhe lukee tätä. Voisin kirjoittaa aivan vapaasti ainoastaan, jos tekisin blogin, josa en kerro asuinmaatani, enkä laittaisi koskaan kuvia itsestäni enkä koiristani. En kuitenkaan tällä hetkellä tahdo tehdä sellaista blogia. Siitä voisi tulla meko synkkä, sillä sinne tulisi varmaan kaadettua se kaikki kurja, mitä Peikkokukkulan blogiin ei tahdo kirjoittaa...

    VastaaPoista
  22. Mia, minä rakastan sitä kuvaa sinusta, jossa luet minulta saamasi kirjaa riipumatossa ja ainakin yksi koiruus on mukana. Olen itse aika avomielinen ja siksi tykkään edes joskus nähdä, KUKA bloggaa. Eri asia on sitten, jos tunnen bloggaajan muuta kautta, sitten en odota kuvaa. Se riippumattokuva on♥

    VastaaPoista
  23. Heipä hei Mia :)

    Mielenkiintoisen aiheenpa nakkasit...

    Tässäkin asiassa on varmasti monta mieltä. Pitänee käydä vilkaseen kyseistä blogia minunkin.

    Pidän kyllä itse jos kirjoittaja uskaltautuu laittamaan jonkun kuvan itsestään.
    Mutta ei liika siinäkään ole hyväksi.
    Aihepiiri sinänsä on tärkeää. Ja kirjoittajan tyyli kirjoittaa.

    Sinun blogisi vei heti ensikerrasta mennessään. Olet taitava kirjoittaja ja siellä kaukana kun asustelet on TODELLA mielenkiintoista kun kirjoitat kuulumisiasi sieltä. Ja kera kuvien. Vaikkapa itsestäsikin :)
    Kuten oletkin laittanut - olet jotain puuhastellut kuvissa. Ne ovat kivoja.

    Ei muuta kuin jatka sinä ainakin samaan malliin bloggailua :)

    Näissä blogi-asioissa ei kannattane mennä kovin kriittiseksi - meitä kun on moneksi. Ja jokainen valitsee ne itseä miellyttävät lukemiset.

    Voi hyvin!

    VastaaPoista
  24. Mia, kiitos vinkista tuonne haakuvaasi - olen uusi lukija enka koko blogiasi ehtinyt viela lapikayda ;) Nyt olen saanut hieman kasvoja blogillesi, ja kiva niin :) Minusta mitka tahansa kuvat elavoittavat blogia, olivatpa ne sitten maisemia tai elaimia - tosin muotiblogien paivittaisia vaatekuvia en millaan jaksa innostua seuraamaan! Mukavaa sunnuntain jatkoa!

    VastaaPoista
  25. Nyt on taas pakko antaa kommenttia...

    Yritän käydä vain niissä blogeissa joista todella pidän ja ehkäpä myös jos sen blogin kirjoittajalla on minulle jotakin "annettavaa."
    Mies sanoo että elämässä kaikki on 50%-50%. Siis kaikissa suhteissa on aina jotakin josta "pitää" saada itselleen samoin kuin antaa takaisin jotakin - muuten se palaa loppuun. Ikäväntuntuinen väite alkuunsa, mutta todenmukainen jos paremmin tuota miettii...
    Tipper ja Al Gorelle taisi käydä noin. Ikävä kyllä! ups menee vierestä.

    Niin, sinun blogia yritän käydä katsomassa päivittäin. Ehkäpä juuri sen vuoksi että asut esp.kielisessä maassa ja toinen tuo iso lauma chihuja (mitä te teette jos matkustatte jonnekin... vaikkapa Suomeen asti). Myös sinun käsiesi työt ovat niin mielenkiintoisia.
    Luulen että monet löytävät sinun blogista useita ilonaiheita ja energiaa.
    Kalastajan vaimon blogia olen kurkannut, mutta ei ole minun pirtaan. Jos blogissa jatkuvasti esitellään vaatemainoksia niin se ei kiinnosta minua vaikka vaatteista pidänkin.
    Blogeissa, joista pidän, on myös kahvikuppi-filosofiaa ja kulttuurijuttuja.

    Hei, mutta ehkäpä monet naislukijat haluaisivatkin kuvia sun miehestä. ;) lol...

    ¡Saludos desde Tejas!
    Lissu

    VastaaPoista
  26. Hyvä aihe! Ei se, että kirjoittaja laittaa kuvia itsestään, tee mielestäni blogista yhtään mielenkiintoisempaa.
    Itse en laita kuvia itsestäni tai perheestäni. Ne jota minut paremmin tuntevat tunnistavat kyllä kirjottajan sieltä rivien välistä.
    Minä pidän blogistasi, vaikka en koiraihminen olekaan - meillä on kissa!
    Chile on todella mielenkiintoinen maa, siellä kaukana ja niin erillainen.

    Blogi on minulle sellainen mukava harrastus, enkä voisi koskaan kuvitella rahastavani sillä.
    Olen aikaisemminkin sanonut, että pidän rehellisistä blogeista. Ei elämä aina ole yhtä aurinkonpaistetta. Eikä vieraassa maassa asuminen aina helppoa. Kyllä maan epäkohdistakin minusta pitää kirjoittaa.
    Toisaalta muutaman valitusblogin lukemisin lopetin. Mutta ainainen valivali on ihan eri asia kun se, että huomioi mitä ympärillä tapahtuu ja missä mennään.

    Jatka saman tyyliin!

    VastaaPoista
  27. Nähtyjen kuviesi perusteella näen sinut mielessäni, kun luen täällä. Hesarin kuva on yksi niistä.

    Omia korublogejani en mainosta missään, kun vuodatuksen blogeissa on myyminen kielletty, ellei ole Y-tunnusta. Minä en enää eläkkeläisenä rupea yritystä perustamaan.

    Tykkään tästä ihan näin...joillekkin ystävilleni olen esitellyt koirienvaatteitasi, jotka ovat ihania.

    VastaaPoista
  28. Tykkään enemmän blogeista joissa ei koko ajan esitellä omaa itseä kuvina, vaan muita juttuja omasta elämästä... Toki joihinkin blogeihin se sopii ja ovat ihan ok. Mutta tulee kieltämättä sellainen olo, että ihminen on hieman itsekeskeinen, vaikka näin ei olisikaan. Kiva on kuitenkin nähdä miltä blogin pitäjä näyttää, että jossain kun vilahtaa kuva niin kiva! :)

    VastaaPoista
  29. Tykkään tästä blogista just tällasena. Paljon kuvia ja hauskoja kertomuksia. Onhan siinä sulla profiilissa kuva, siitä näkee minkä näköinen suunnilleen olet =). Mutta saat tietenki laittaa lisääkin omia kuvia. =)
    Tämä on kiva blogi, tyttönikin kattelee täällä monesti koirien kuvia!

    VastaaPoista